Friday 9 December 2011

pentingkan diri sendirikah aku?

aduhhh..sakitnye kepala aku ni..aku x pernah berniat nak menyusahkan orang lain..hari ni aku masih mc lagi sepatutnya hari ini dan hari sabtu hari kelepasan cuti aku tapi ketua aku mesej  suruh masuk keje malam pulak.aku memang tidak boleh nak keje pas makan ubat stocrin aku tidak boleh nak kawal peningnya terasa diri ni diawangan jer...jalan pun macam tidak pijak bumi tapi aku betul-betul kecewa dan sedih bila ketua aku mesej aku pentingkan diri sendiri dan tidak memikirkan orang lain.seingat aku sejak berkerja disitu boleh di kira berapa kali aku mc.sebelum ni aku pernah demam dan muntah berhari2 sampai masuk air drip sendiri kat rumah aku tahankan jugak pergi kerja sebab tak nak menyusahkan orang lain..pernah sampai nak pengsan kerja tidak jugak mik mc.selagi aku daya aku akan kerja tapi sekarang ni aku memang betul2 tak mampu nak g kerja bukan suka-suka nak mc lagipun aku sayang perkerjaan aku ni...banyak memberi aku pengajaran mengenal erti hidup dan bersyukur masih ade tangan dan kaki..x macam pesakit lain yang lagi menderita xade tangan dan kaki nak bergerak pun susah apetah lagi untuk berkerja.makan pun disuap..kekadang kite fikir diri ni menderita tapi hakikatnye ade orang lain lagi teruk dari kita.jadi sama-samalah kite bersyukur dengan ape yang kite ade lagipun hidup kat dunia ini hanya sementara yang kekal diakhirat sana.
maafkan aku jika kwn2 yang merasakan aku ni menyusahkan diaorang ...aku cube yang terbaik melawan semue ini.hanya allah jer yang tahu...maafkan aku wad5b disebabkan aku mc ni korang terpaksa mengantikan aku..insyaallah jika aku dah sihat nanti tidak akan memyusahkan korang lagi..masalah kita bukan takut pada virus,kesan sampingan ubat dan peluang untuk hidup sihat tapi masalah pada perangai orang..tetap bersabar untuk melawan semue ini.macam-macam perangai orang yang aku hadapi belum aku cerita lagi pasal doctor di klinik yang jahil pasal hiv..lagi tension dibuatnya walau ape pun aku tetap tabah untuk melangkah bersama rakan-rakan seperjuangan

6 comments:

  1. ooo... laju juga entry rupa2nya.
    entry ni sgt2 bagus.

    tapi saya cadangkan laila pilih font yg besar sikit. supaya senang org tuan cam saya yg rabun nak baca, hehehe

    ReplyDelete
  2. laila, moga awk kuat ya.

    tak semua ketua jabatan yg ada toleransi pd org2 bawahannya. utk laila sekurang2nya ada bukti surat mc dari doktor. dia nak kata apapun kata la. bukti MC ada bukan cuti suka2

    ReplyDelete
  3. cadangan yg bagus 2..akan perbaiki maklum lah budak baru belajar..kalau ade pe2 yang perlu diperbaiki bgthu saje yer..

    ReplyDelete
  4. thanks azam.betul ape yg awk ckp 2..

    ReplyDelete
  5. hi :) saya inginberkawan dengan kamu semua.. bagai mana caranya saya boleh contact kamu

    ReplyDelete
  6. hai..awak boleh contact saya melalui emel kasihisabella@yahoo.com

    ReplyDelete